Powiem szczerze, ze jak juz bys sie zdecydowal na S2 Active to hmm w tych samych dokladnie cenach masz 1.6 tdi albo 1.8 tsi... prawde mowiac sam stalem przez jakis czas przed takim wyborem, ale w koncu dalem sobie spokoj skoro za rok ma byc prezentacja i ponoc produkcja S3 (ktory moze byc lepszy, ale moze byc tez ... gorszy).
Bralem jeszcze pod uwage 1.4 tsi, do ktorego ostatecznie w pewnym momencie sie najbardziej skladalem - pali wg danych na spritmonitor (wiem, wiem Niemcy maja autrostrady, ale miasta tez!) i motostat - troche wiecej od tdi ale kosztuje wyjsciowo miedzy 6.000 a 7.000 zl taniej. Wiec zalezy ile sie tam wyjezdzi, zeby diesel sie zwroci. Oczywiscie w 1.4 tsi jest ten slynny lancuch rozrzadu, podobnie jak w 1.8 tsi, ale z kolei w dieslu jest z ewentualnymi potencjalnymi problemami jeszcze weselej. Wiec najtaniej wychodzil wlasnie 1.4 tsi, ktory wg katalogu osiagi ma lepsze niz 1.6 tdi a jest o ok. 10% tanszy taki samochod od identycznej wersji z dieslem.
Moj dylemat byl taki - czy kupic 1.4 tsi czy 1.8 tsi (osiagi) czy 1.6 tdi (spalanie). Gdybym chcial kupic auto raczej taniej niz drozej, to wybralbym 1.4 tsi z uwagi na fakt, ze ma osiagi lepsze od 1.6 tdi (wg producenta?) a kosztuje taniej. Z drugiej strony ostatecznie jak mialbym doplacac te 10% wartosci auta to chyba jednak do... osiagow - czyli tego 1.8 tsi. Na dodatek ten dieselek ma wlasnie chyba poza spalaniem osiagi gorsze od 1.4 tsi...
Chociaz z trzeciej strony 1.6 tdi ewidentnie pali sporo mniej od 1.8 tsi i nie ma co sie czarowac, ze jest inaczej (przez sporo rozumiem ponad 2 litry - zarowno na motostat jak i spritmonitor - mozna tez porownac inne auta z tymi silnikami, bo superbow z 1.6 jest chyba az dwa na motostat czy cos takiego, na spritmonitor wiecej). Pamietam, jak mialem O2 1.9 tdi i raz sie przemeczylem (a innym uzytkownikom drogi dalem okazje do wyprzedzania - nawet Seicento mnie wzielo ;-) i jechalem ze Stolycy do 3miasta dokladnie tyle ile pozwalaly przepisy, nawet na chwile nie przekroczylem dopuszczalnej predkosci. I spalanie z calej trasy wyszlo mi 3,9 litra na 100 km. Wiec diesel naprawde pozwala zaoszczedzic pieniadze na paliwie (nie do konca jestem jednak pewny czy po pewnym czasie owe oszczednosci nie zostana wydane na obsluge diesla... ale przy tsi moze byc troszke podobnie?).
Sam musisz zdecydowac. Do konca bym tez nie odrzucal tej O3 Elegance, z uwagi na bezowe wnetrze ;-) Moze sprobuj policzyc dokladnie co za te same pieniadze dostajesz w S2 a co w O3 i napisz - bedziemy doradzac - zachecac, zniechecac :-)
Bralem jeszcze pod uwage 1.4 tsi, do ktorego ostatecznie w pewnym momencie sie najbardziej skladalem - pali wg danych na spritmonitor (wiem, wiem Niemcy maja autrostrady, ale miasta tez!) i motostat - troche wiecej od tdi ale kosztuje wyjsciowo miedzy 6.000 a 7.000 zl taniej. Wiec zalezy ile sie tam wyjezdzi, zeby diesel sie zwroci. Oczywiscie w 1.4 tsi jest ten slynny lancuch rozrzadu, podobnie jak w 1.8 tsi, ale z kolei w dieslu jest z ewentualnymi potencjalnymi problemami jeszcze weselej. Wiec najtaniej wychodzil wlasnie 1.4 tsi, ktory wg katalogu osiagi ma lepsze niz 1.6 tdi a jest o ok. 10% tanszy taki samochod od identycznej wersji z dieslem.
Moj dylemat byl taki - czy kupic 1.4 tsi czy 1.8 tsi (osiagi) czy 1.6 tdi (spalanie). Gdybym chcial kupic auto raczej taniej niz drozej, to wybralbym 1.4 tsi z uwagi na fakt, ze ma osiagi lepsze od 1.6 tdi (wg producenta?) a kosztuje taniej. Z drugiej strony ostatecznie jak mialbym doplacac te 10% wartosci auta to chyba jednak do... osiagow - czyli tego 1.8 tsi. Na dodatek ten dieselek ma wlasnie chyba poza spalaniem osiagi gorsze od 1.4 tsi...
Chociaz z trzeciej strony 1.6 tdi ewidentnie pali sporo mniej od 1.8 tsi i nie ma co sie czarowac, ze jest inaczej (przez sporo rozumiem ponad 2 litry - zarowno na motostat jak i spritmonitor - mozna tez porownac inne auta z tymi silnikami, bo superbow z 1.6 jest chyba az dwa na motostat czy cos takiego, na spritmonitor wiecej). Pamietam, jak mialem O2 1.9 tdi i raz sie przemeczylem (a innym uzytkownikom drogi dalem okazje do wyprzedzania - nawet Seicento mnie wzielo ;-) i jechalem ze Stolycy do 3miasta dokladnie tyle ile pozwalaly przepisy, nawet na chwile nie przekroczylem dopuszczalnej predkosci. I spalanie z calej trasy wyszlo mi 3,9 litra na 100 km. Wiec diesel naprawde pozwala zaoszczedzic pieniadze na paliwie (nie do konca jestem jednak pewny czy po pewnym czasie owe oszczednosci nie zostana wydane na obsluge diesla... ale przy tsi moze byc troszke podobnie?).
Sam musisz zdecydowac. Do konca bym tez nie odrzucal tej O3 Elegance, z uwagi na bezowe wnetrze ;-) Moze sprobuj policzyc dokladnie co za te same pieniadze dostajesz w S2 a co w O3 i napisz - bedziemy doradzac - zachecac, zniechecac :-)
Komentarz